Stockholms Sneseglarsällskap.


Kom tillbaks till Stockholm idag efter en snabbvisit i hos mina föräldrar i Sala, hann precis komma in den rätta sommarlunken på landet innan det var dags å dra igen. På väg till tåget lyckades jag spilla en halvliter av Annikas "Cacaobutter" över mina nytvättade kläder, satt å luktade choklad under hela tågresan och störde mig sedan på alla j-kla turister som terroriserar Stockholms innerstad så här års. När vi kom hem var det bara att börja packa om eftersom vi sticker ner till Marstrand imorron förmiddag. Försökte packa så lätt som möjligt och då är det smart att gå efter ett tema, som till exempel marint och kakifärger, allt går och matcha beroende av väder & vind! Jag hoppas att vi får fint några dagar men prognosen ser tyvärr lite ostadigt ut. Tydligen börjar nån ostig segeltävling där nere denna vecka som drar många stockholmare, hoppas det inte blir allt för stökigt bara, allt jag vill är: bada, äta färska räkor, dricka måttligt och umgås med våra vänner i lugnan ro utan att bli kölhalad av fulla seglarstekare.....






                                            Prepp pepp!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0