Postrock.




Hittade den här This will destroy you-musikvideon via A time to get . Kom på att jag lyssnar alldeles för lite på postrock nu för tiden. Jag tror det var min kompis Ollie som introducerade postrocken för mig nån gång på gymnasiet, vi hade även ett postrockband som hette Hartwell som jag sjöng i. Att säga att vi sög är en underdrift, kom ihåg när vi hade en spelning i Sala och det var bara en massa hårdrockare och metallsnubbar där och kollade så vi blev tvugna att spela några Gammaraycovers på slutet, bla. "Walley of the kings". Tror aldrig jag känt mig så misslyckad som när vi gick av scenen den kvällen. När jag precis hade flyttat till Sthlm bodde Ollie hos mig i några månader och då lyssnade vi bara på typ The album leaf å grejer. Skulle vilja ha lite tips på ny bra postrock, throw me some bones please!


.

Kommentarer
Postat av: fredrik

The Fun Years - Baby, it's cold inside är helt okej om du ger den lite tid. Hittas lättast via den eminenta bloggen basic_sounds.blogspot.com

2009-07-18 @ 03:28:55
Postat av: fredrik

Lite äldre och kanske mer drone/shoegazing men ack sa bra är: Quickspace - Precious falling. Missa heller inte deras fantastiska bit "They shoot horse, don't they?"

2009-07-18 @ 03:32:29
Postat av: fredrik

Tjatar vidare med ett sista tips - den ultimata postrockplattan: Slint - S/A

2009-07-18 @ 03:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0