Gå på tur?


Det känns som att det inte bara är jag som är ett med naturen just nu, överallt dyker funktionella vildmark/friluftskläder upp camoflerade till att användas i storstäder med en nästan konservativ inställning likt nördiga fältbiologer (som att köra 4x4 på Östermalm?) och ordet "urbant" känns mer omodernt än någonsin i mina öron. Japanerna är så klart bäst på att göra fleece och Gore tex till fashion och anamma Mainebaserade L.L. Bean's anoraks och detaljer från 60/70-talets friluftskläder (kolla in tex. South2West8) och även andra gamla amerikanska märken som Penfield och Pembelton är tillbaka och kopieras friskt lite här och där. Det är ju inte direkt svårt att hitta "skogshuggarskjortor" nu för tiden!

I Kanada har butiken Ransom Holding Co. slagit sig ihop med Adidas O by O sedan några år tillbaka och gör en hel del sköna kläder men främst snygga skor som påminner om vandrarkängor men är mycket lättare. Kängorna här nedanför heter Summit och finns även i grå och svart, går loss på 2299:-. Klicka på bilderna för att förstora.





AdidasXRansom säljs i Stockholm på "C"conceptstore och Sneakers N Stuff.




Ps. Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan Fjällräven börjar göra hypade kollabrationer med nåt Japanskt märke? Eller ekologiska outdoormärket Klättermusen kanske? Ds.




Kommentarer
Postat av: Elin

PS. Jag vet!! Jag vet!! DS.

2009-11-04 @ 09:36:24
URL: http://elinedlund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0