Varsity Blue.


När jag var en 11-12 år brukade jag låna min farbrors Collegejacka som han kommit hem med efter ett år som utbytestudent i USA. Jag tror mig minnas att den var vinröd med vita ärmar i skinn och på ryggen stod det Minnesota Cavemen's med en avbildad grottmänniska och på bröstet stod hans namn broderat i vitt. Den var självklart alldeles för stor för mig egentligen men jag fick ändå låna den när jag skulle iväg på något mellanstadiedisko, jag kände mig SÅ J-KLA COOL! Såhär sjutton år senare gillar jag fortfarande Varsityjackor och har köpt på mig en del i jakten på den "perfekta". Den perfekta baseballjackan är i modellen lite smalare som dom var på 70-talet medans patches och brodyrer oftast var snyggare på 50/60-talet. Jag letar fortfarande men nån vacker dag ska jag sy upp ett gäng helt fenomenalt perfekta jackor, kanske till och med säljer några! Under tiden kan man alltid beställa sin egen jacka genom VarsitySportsApparel eller Varsityclothing, dock har jag hört att passformen är sådär. Annars har Supreme alltid snygga om man lyckas komma över en det vill säga....

Här är några varsityjackor jag har samlat på mig:








Alla är "second hand" utom den nedersta Hilfigerjackan som jag köpte vid något svagt tillfälle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0