Pipsvängen.




Du har väl inte missat att röka pipa är vårens stora? Man kan ju höra snacket på stan:

-Du, var du på Bageriet i Lördags?
-Öh näe, vi var ute med Gusten's farsas gamla skärgårdssnipa. Hade köpt lite Periquetobak som vi hade i pipan och så käkade vi makrill och satte i oss en flaska Macallan Speymalt 1940 som låg å skräpade i ruffen, slaggade över på en kobbe....
-Fan va fint!
.

Well, lite sent omsides har även jag har sållat mig till flocken av pipränsande sjöbjörns-wannbe's (som i stort sett bara är en lite mer oputsad variant av det maritima seglarlooken som förföljt oss dom fem senaste somrarna). Pipan kräver dock lite övning men vad fan gör man inte för konsten!




Lite arvegods i rakt nedstigande led från min farfars fars farbror som jag hittade på landet i helgen.Föredrar Soirée-pipan mest än så länge. Du borde också passa på att börja röka nu, för snart kommer varenda liten brådmogen 17-åring sitta längs de faluröda husväggarna vid Nytorget med en majspipa i högra mungipan....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0