Rumble in the jungle.


Ända sen jag var runt sju år har jag varit helt såld på jeepar, dyra sportbilar har liksom aldrig fallit mig i smaken alls! Min drömbil har alltid varit en Ford Bronco eller en Land Rover från 70-talet eller kanske en Toyota Land Cruiser. Nu när vi var i Goa såg jag så jäkla många sjyssta jeepar av märket Mahindra och vid vidare efterforskningar visar det sig att dom från 1945 byggt jeepar på licens på en grundidé från Amerikanska Chrystler Corporations Militärfordon Willy's. Kanske inte den perfekta familjebilen men nån vacker dag ska jag ha en jeep som som kan ta mig in de djupaste skogar utan problem!

När det gäller klädsel så bär jag den safari/militär-inspirerade väst som jag varit på jakt efter ett bra tag! Kan bli lätt bli vårens plagg, om man bortser från flugfiskare i Norrland och tyska turisterDrottninggatan som alltid använt den flitigt så är det ändå ett ultimat plagg, perfekt med plats för B&H-ciggen, bloggkameran, Comme des garcons-plånboken och Iphone'n för oss "cityslickers". Tänk liksom mera frilansande krigsfotograf a'la Brad Pitts karaktär Tom Bishop i Spy Game. Catch my drift?!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0