Jeansbögerier.


Jag är egentligen ingen jeansbög, iallafall inte nämnvärt gentemot en del av mina vänner som får något vått i blicken så fort nån visar lite stadkant. Fast mitt denimhjärta slog nog ändå några extra slag när jag såg den här "Behind the scenes"-filmen med Billy Reid som vann årets "Best new menswear designer in America" och fått ta fram en egen konceptkollektion med Levi's Workwear. Tillsammans med Levi's koncept/kollabrationschef Carl Chiara (som tydligen är nån sorts ikon bland jeansbögar) får man följa med en bit i processen att exprimentera fram nya grymma tvättar å färger. I like!


 

Billy Reid's kollektion släpps den 10 September på Bloomingdale's och i hans egna butiker.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0