Canadian Tuxedo.


Om man som jag är född i början av 80-talet så har man någonstans långt in i minnesbanken några tveksamma bilder av att folk på allvar gick klädda i hårt stentvättad denim från topp till tå i någon sorts konstig antifit i slutet på 80/ början på 90-talet, en så kallad "Canadian Tuxedo" med andra ord! Detta har gjort att till för endast något år sedan har det varit helt utanför kartan i min värld att bära denim på både neder och överkroppen - speciellt i samma nyans. Men det är klart man får ändra sig.

Så häromdagen såg jag att Mr. Mort hade lagt upp en hel bildserie på just temat "Canadian Tuxedo" (dom tre översta bilderna). Härligt se lite bilder på "riktiga sköna filurer" istället för sartorialiserade preppade tidningsmänniskor uppklädda till tänderna. Det inspirerar ju på ett helt annat sätt med folk som har levt ett tag. Jeanschinos och jacka i samma nyans, hur bra blir inte det i vår?! Slängde in lite andra bilder som jag också fastnade för. Enjoy!







Dvärgen nere till höger är igentligen inte dvärg! Jag var av rent estetiska skäl tvungen att trycka ihop bilden för att matcha cowboysnubben, just so you know...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0