Att förvalta ett arv.


Gick förbi Our Legacy's butik på Krukmakargatan idag och kollade in för att se om dom ljusbeiga boots som jag såg och skrev om redan i slutet på april hade kommit in, och det hade dom! Nästan snyggare än vad jag kom ihåg dom i lagom borstat skinn som ger en använd autentiskt känsla. Och det är just känslan för autensitet som genomsyrar hela höstkollektionen med solblekta inslag blandat med 70-tals denim, reversed knitted, skinndetaljer, tvättat och vaxat i en nice färgskala á la folklore/americana uppblandat med lite mer preppy grejer som jag gillar! Det känns verkligen som att killarna bakom Our Legacy har utgått ifrån vad dom själva skulle vilja bära i höst och tagit sig en ordentlig koll i backspegeln runt 70/80-talet och uppdaterat passform och snitt till en perfekt garderob för hösten 2009 till rimliga priser. En del andra "svenska märken" borde jobba lite mer på samma sätt, istället för att sitta på ängsliga tollgatemöten och "gissa vad ungdomen vill ha nu för tiden" och för att sedan göra om samma kollektion om och om igen. Jag tror att Our Legacy har framtiden för sig!


Passade på att ta några bilder i butiken (klicka på dom små bilderna för att förstora).







Stickad tröja i Reversed Knit - 1400:-
Denimskjorta med skinnpatches - 1500:-
Boots i borstat skinn - 2100:-







Kommentarer
Postat av: Anonym

nice!

2009-09-02 @ 06:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0