90's all over again...


På det glada nittiotalet var jag en sucker för Timberlands och Catepillar-kängor, det spelade ingen roll om det var vinter eller sommar - jag hade dom jämt! Nu för tiden har jag bara ett gammalt par Timberlands som ligger i Sala som endast kommer fram på vintern när jag ska ut och hugga ved, skotta eller byta däck på bilen (med andra ord ganska sällan!). I våras när jag använde dom sist tänkte jag att dom skulle få följa med till Stockholm i höst när det börjar bli ruskigt väder, och dessutom har jag saknat dom lite och börjar tycka att dom är inte så jäkla fula ända...  bara man inte håller dom så där hiphopcleana, utan lite skitiga och nötta. Sen läste jag förra veckan att Timberlands har gjort en collab med Colette med blåa detaljer och skosnören samt en fejkad "smutsig finish". Inte så kool i min bok, tacka vet jag lite äkta tough love! Det är ju faktiskt arbetskor, och då får man ju faktiskt arbeta med dom på sig för att dom ska få lite patina....




My old pals.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0