Art is our business, and business are good.


Fan, det är spännande med auktioner! Satt och väntade 1,5 timme på Bukowskis innan det var dags för verk 88 -"våran tavla" att göra entré! Upptäckte efter sista budet att jag suttit och hållit andan under hela budgivningen och kände mig lite lätt svimfärdig och det var som att luften gick ur hela lokalen. Det är rätt så intressant att studera dom olika "konsthandlare" som hade samlats på Wahrendorffsgatan 8 denna dag, det flesta var gubbar i quiltade västar och med glasögonen uppskjutna på pannan som satt och grymtade imellanåt medans dom ropade in tavlor för hundratals kronor utan att röra en min, sedan fanns det en del damer som köpte med hjärtat och nervöst höjde spaden så fort nån hade lagt ett högre bud. Själv tror jag nog att jag borde träna lite mer innan jag kommer börja köpa konst på auktion, i somras var jag på en bonn-auktion utanför Sala och fick kortslutning i hjärnan och ropade in gäng affischer som jag trodde skulle föreställa en massa hästar (hade en låsning på airbrushade hästbilder), men det var allt möjligt från Elvis till späckhuggare, kan inte låta bli och undra vem som haft alla dessa tacky affischer på sina väggar? På allvar! Visste inte vad jag skulle göra av dom så jag tejpade upp dem på en gammal öde byggnad, och där sitter dom väl kanske fortfarande...










"Installation Re:tard 0.1"


Kommentarer
Postat av: kakan

men va fint!

2009-11-02 @ 16:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0