"Soft Babies."



Innan jag åkte till Indien lät jag min compadre Olle P besudla min iPod med lite ny musik och när jag satt på planet ner så fastnade mina öron för "Soft Babies" med Stockholm Monsters. Vilka fan är de? - tänker du, Ett gäng modellslynglar från Söder klädda i Our Legacy från topp till tå som spelar in hemmagjorda videos till sina låtar i nån villa i Saltis? Helt fel! Stockholm Monsters bildades 1980 i södra Manchester och turnérade bland annat som förband åt New Order. 1982 släppte dom sin andra singel som var en dubbel "Happyeverafter / Soft Babies" som producerades av ingen mindre än Martin Hannett. Demoversionen till videon här ovan är tyvärr inte lika bra och är lite kortare, men gå in och ladda ner låten här till exempel. Bara att döpa en låt till "Soft Babies" är ju sjukt jäkla snyggt! "Det är fan inte lätt att göra enkel rak musik" som någon sa nångång nånstans....


Dom spelade dock aldrig i Stockholm under sin sjuåriga livslängd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0